Välkommen till påskbloggen! Här bloggar kyrkligt anställda och församlingsmedlemmar i påsktider. För bloggen svarar Kyrkans central för det svenska arbetet.


fredag

funderingar en fredagkväll

På onsdagen satt jag med min syster och drack kaffe på balkongen i ett alldeles underbart vårväder, men idag var det igen dags att ta fram vinterkläderna. Våren är min absoluta favoritårstid, man blir ju på så gott humör av att se hur solen skiner och snön smälter! Sedan då det kommer sådana dagar då det snöar, slaskar och blåser så känns det nästan som om man bara ville sova bort hela dagen.

Idag har jag haft en riktigt typisk fredag. Stigit upp tidigt i morse för att hinna till skolan och göra ett skolarbete. Efter det skyndat vidare till cafet där jag jobbar. Att jobba är en skön omväxling till studierna. Ibland kan det bli lite stressigt men för det mesta är det bara roligt! Efter jobbet träffade jag några kompisar. När jag kom hem insåg jag att jag borde städa. Hmm, inte så lockande.

Innan jag gick till cafet funderade jag en stund om jag borde köpa påskgräs för att få lite påskstämning här i min lägenhet. Jag kom ändå ganska snabbt fram till att det knappast lönar sig eftersom jag skall fara hem till Sibbo på tisdagen. Jag tror inte påskgräset hinner växa sådär jätte mycket före det. Nu får jag istället hoppas på att mamma har odlat påskgräs där hemma, för det brukar hon ibland göra :)