Välkommen till påskbloggen! Här bloggar kyrkligt anställda och församlingsmedlemmar i påsktider. För bloggen svarar Kyrkans central för det svenska arbetet.


torsdag

Vad skönt det är att vara hemma igen! I går när jag kom hem firade vi min födelsedag och det var så roligt att se familjen igen. En av dom bästa sakerna som jag har märkt med att jag har flyttat hemifrån är att jag har börjat uppskatta mina föräldrar och syskon så mycket mer än jag gjorde förut.

Idag har påskförberedelserna börjat på allvar och jag har städat, hjälpt mamma att fundera på vad vi skall bjuda på och så vidare. Snart skall vi väl börja med påskpyntningen. På morgonen övade jag lite påsksånger med min syster, får se om vi skall få användning av dem någon dag! Jag spelade piano och hon sjöng. Lät kanske inte så vackert men kul var det! :)

Nu för tiden hinner jag inte mer så ofta se varken släkten eller familjen och därför blir helger som till exempel påsk och jul nästan ännu roligare än förut. Då jag var liten tyckte jag om de här högtiderna eftersom man fick vara påskhäxa eller fick julklappar, nu tycker jag om de här helgerna för att alla har mer tid för varandra. Dessutom ger de här lediga dagarna mig och säkert många andra också tid och lugn att sätta sig ner och fundera på vad som är det viktiga i livet. Det blir så lätt att man glömmer det då vardagen bara rullar på och man har fullt upp., man Man glömmer ju bort att fundera helt enkelt!