Välkommen till påskbloggen! Här bloggar kyrkligt anställda och församlingsmedlemmar i påsktider. För bloggen svarar Kyrkans central för det svenska arbetet.


söndag

Söndag

Glad Påsk!
I dag har vi firat påsksöndag. Precis som vi gjort så länge jag har kommit ihåg var vi först i påskkyrkan och sedan åt vi påskmiddag. Oftast har vi varit här i Sibbo i kyrkan men i år for vi till Lovisa därför att vi skulle äta middag hos min mommo och moffa efter kyrkan.

Maten var lika god som alltid och när alla var mätta och belåtna såg vi på gudstjänsten från Sibbo i tv. Det var ganska roligt att se på den eftersom nästan alla som deltog var bekanta.

Nu har vi kommit hem igen och jag är fortfarande lika mätt som för några timmar sedan. Det här har varit en jätte trevlig påsk, jag har hunnit med så mycket men ändå känns det som om jag hunnit vila upp mig inför kommande veckan.
Skönt!